English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ستاد مرکزی

برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ستاد مرکزی
نخستین نشست هم‌اندیشی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ستاد مرکزی با حضور «عباس مجتهدزاده» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی در فضایی صمیمانه برپا و در حاشیه این نشست، آیین معارفه «میلاد رضایی» سرپرست مدیریت اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، در نشست صمیمانه روز گذشته (دوشنبه، 28 بهمن ماه 1398) معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی که تمامی مدیران، روسا، کارشناسان و کارمندان این حوزه حضور داشتند، «عباس مجتهدزاده» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ضمن تبریک اعیاد گذشته ایام‌ا... دهه مبارک فجر و میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، حضور حماسی همگان در پای صندوق‌های رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست و با تاکید بر این‌که «مجلس، عصاره فضایل ملت است»، گفت: نقش کلیدی مجلس شورای اسلامی در ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظیفه همه افراد برای حضور پر شکوه در انتخابات در این برهه حساس کنونی و در میان هجمهه همه‌جانبه دشمنان نظام و انقلاب را دو چندان کرده است و اگر در این عرصه دچار غفلت شویم، به خون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس خیانت کرده‌ایم.

وی در ادامه، برگزاری این نشست هم‌اندیشی معاونت را با هدف تبادل آرا و استماع نقطه‌نظرهای مختلف همه همکاران دانست و افزود: استفاده از خرد جمعی در کنار انتقاد منصفانه، موجب پیشرفت، رشد و شکوفایی هر مجموعه‌ای می‌شود و ما در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی به عنوان «مغز» تشکیلات وظیفه داریم با اتخاذ سیاست‌ها و طرح‌ریزی برنامه‌های اساسی، مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران را از روزمره‌گی و خمودگی خارج کرده و به جلو ببریم تا به تعالی سازمانی دست یابد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تبریک انتصاب آقایان سلیمی و رضایی به عنوان سرپرستان مدیریت‌های «برنامه‌ریزی راهبردی» و «اقتصادی و سرمایه‌گذاری»، برای ایشان آرزوی توفیق هر چه بیشتر در پیشبرد امور کرد و اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی را تهیه و تنظیم برنامه کلان چشم‌انداز توسعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، تدوین برنامه یک‌ساله 1399 شرکت، تکمیل سیستم‌های حوزه فن‌آوری اطلاعات و IT، نظارت و ارزشیابی دقیق مجموعه و جذب نیروی متخصص دانست و افزود: معاونت وظیفه دارد پس از تدوین برنامه پنج ساله، شیوه‌ها و راهبردهای دست‌یابی به اهداف کلان را تعیین کرده و در این مسیر برای همه کارکنان شرکت، با ایجاد شرح وظایف به صورت دقیق، مسیر حرکت ارکان مجموعه را در سال‌های آینده ترسیم کند.

وی با اشاره به موافقت آقای «محمدرضا اسدی» مدیرعامل و نایب رییس محترم هیئت‌مدیره با ایجاد کارگروهی برای تدوین سند چشم‌انداز شرکت انبارهای عمومی ایران با مشارکت معاونان و مدیران ارشد مجموعه به همراه افراد اثرگذار و فعال شرکت‌ها و شعب تابعه و با کمک نخبگان علمی و جامعه دانشگاهی کشور، ادامه داد: در این مسیر باید با انجام مطالعات تطبیقی و رصد برنامه‌ها و سیستم‌های موجود در کشورهای صاحب صنعت لجستیک، از تجربیات آن‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه استفاده کنیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، راه‌اندازی سیستم جامع و هوشمند انبارداری گمرکی به صورت یکپارچه در تمامی شرکت‌ها و شعب تابعه را یکی از کارهای زیربنایی لازم و ضروری برای مجموعه ذکر و خاطر نشان کرد: در صدد راه‌اندازی شورای فن‌آوری اطلاعات (IT) شرکت با حضور تمام ارکان اصلی مجموعه هستیم تا با کانالیزه کردن و هماهنگ‌سازی اقدامات این حوزه، بتوانیم استانداردهای مورد نیاز فعالیت فن‌آوری اطلاعات را تصویب و به صورت یکپارچه پیش ببریم و بدین‌ترتیب، تمام شرکت‌ها و شعب تابعه ملزم به رعایت استانداردهای ابلاغی این شورا و اقدام هماهنگ با ستاد مرکزی شرکت هستند. همچنین از دیگر مزایای این اقدام، استفاده از فن‌آوری‌های روز در بحث‌های مربوط به فن‌آوری اطلاعات است.

وی با تاکید بر تسریع در موضوع استخراج و استانداردسازی فرآیندهای سازمانی در تمام شرکت‌ها و شعب تابعه بر اساس مصوبات ستاد مرکزی به‌منظور جلوگیری از تداخل حوزه‌های فعالیت و اقدامات مجموعه‌ها، استفاده از انواع سیستم‌های نرم‌افزاری در فعالیت‌های شرکت را ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به وضعیت کشور، صرفه‌جویی در هزینه‌ها در زمره اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد شرکت قرار دارد که استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری و بهره‌گیری از تکنولوژی روز، باعث صرفه‌جویی کلان در مجموعه هزینه‌های شرکت خواهد شد که در این‌صورت، فعالیت شرکت در آینده نیز پایدار و مستدام شده و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران هم‌چون گذشته و حتی به شکل قوی‌تر و فعال‌تر، به فعالیت اقتصادی و البته ارایه خدمات خود ادامه خواهد داد.

عباس مجتهدزاده، استفاده از فن‌آوری‌های جدید ارتباطی مانند ویدیو کنفرانس را از ضرورت‌های مدیریت مدرن ذکر و اظهار کرد: می‌بایست با صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری سازمان، از تکنولوژی روز بهره برده و با به‌کارگیری سیستم‌های نرم‌افزاری، سیستم‌های ارزشیابی مالی، دارایی‌ها و قراردادها و مدیریت پروژه‌های شرکت‌ها و شعب تابعه را راه‌اندازی کرده تا بتوانیم مکانیزم ارزشیابی کارکنان نیز فعال کنیم و مسیر را برای افزایش بهره‌وری مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران اعم از کارکنان و دیگر سرمایه‌های آن هموار کنیم؛ البته نباید از تدوین تجارب ارزش‌مند همکاران مجموعه نیز غافل شویم، زیرا سرمایه اصلی شرکت همانا نیروی انسانی کاربلد و با تجربه آن است و باید تجربه افراد بازنشسته و یا در شرف بازنشستگی را به‌صورت سیستمی تدوین کرده و پس از انتشار کتب و جزوه‌های آموزشی در اختیار دیگر کارکنان شرکت قرار دهیم.

وی ارتباط با وزارت دارایی و امور اقتصادی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و کشتیرانی بر «بستر یکپارچه تبادل اطلاعات (بیتا)» برای جلوگیری از هرگونه بروز خطای انسانی در سیستم انبارداری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران را ضروری برشمرد و تاکید کرد: تفکر تیم مدیریت جدید مجموعه بر اساس افزایش بهره‌وری و سود و کاهش هزینه‌های غیرضروری در این بنگاه اقتصادی بوده و قصد دارد با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نقاط ضعف شرکت را برطرف کرده و بازدهی و بهره‌وری نهایی شرکت را افزایش دهد و بدین‌منظور معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ماموریت دارد، برنامه کلان و پنج ساله و همچنین برنامه اقدامات و فعالیت‌های سازمانی و فردی مربوط به سال 1399 را طرح‌ریزی کرده و از آن در قالب سیستم‌های نرم‌افزای استفاده کرده و از ابزارهای کنترلی بهره گیرد.

عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پایان با تاکید دوباره بر ضرورت بهره‌گیری از افراد دارای تفکر سیستماتیک و ایده‌های خالاقانه در کنار تکنولوژی روز به‌منظور ایجاد تحرک در مجموعه شرکت، گفت: ان‌شاءا... در سال آینده با یک حرکت جدی، عظیم و مسئولانه و البته با تلاش و کار جهادی در مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی و با ایجاد یک سازمان فعال، شاداب، به‌روز و بسیار کارآمد، تحول زیربنایی در ارکان شرکت ایجاد خواهیم کرد تا با رسیدن به شکوفایی و تعالی، اهداف از پیش تعیین شده برای سوددهی شرکت را محقق کنیم.

گفتنی است؛ تمامی مدیران، روسا، کارشناسان و کارمندان معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی حاضر در این نشست نیز به بیان نظرها و تبیین دغدغه‌های خود حتی درباره موضوعات کلان مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران پرداختند که تمامی این موارد، بررسی و به بحث گذاشته و مقرر شد این جلسات به صورت منظم و حداقل به صورت فصلی برگزار شود.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این نشست صمیمانه، آیین معارفه «میلاد رضایی» به عنوان سرپرست مدیریت اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز برگزار شد و «عباس مجتهدزاده» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای وی، حکم ماموریت جدید ایشان را ابلاغ کرد.










۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰
تعداد کلیک: ۱,۷۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500