مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هدف اصلی روابطعمومی، ارتقای جایگاه سازمان در ذهن ذینفعان است، گفت: به دنبال این هستیم با اطلاعرسانی منطقی و سالم و منطبق بر واقعیت، ارتباط مناسبی با ذینفعان صندوق برقرار کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر «اکبر افتخاری» در وبینار بزرگداشت ۲۷ اردیبهشت ماه، «روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی» که با حضور مدیران روابطعمومی ادارت کل استانها، هلدینگها و شرکتهای اقتصادی تابعه و به صورت مجازی برگزار شد، کمتوجهی به روابطعمومی را موجب آسیب رساندن به فعالیت اصلی سازمان دانست و گفت: ممکن است در برخی سازمانها به روابطعمومی کم توجهی شود که این ناشی از نگاه نادرست مدیران به این حوزه بوده و نیازمند آموزش است.
وی با تاکید بر اینکه واحد روابط عمومی باید به جای منفعل بودن، ظرفیت آفرین باشد، افزود: روابط عمومی باید بتواند عملکرد سازمان را به زبان و ادبیات ذینفعان ترجمه و نزدیک کند و بعد از گرفتن بازخورد مخاطبان، سازمان را به سمت اصلاح برنامه مطابق با نیازهای مخاطبان راهنمایی کند.
دکتر افتخاری ضمن اشاره به اینکه روابطعمومی مانند چشم و گوش سازمان است، بر اهمیت تولید محتوای مناسب تاکید کرد و ادامه داد: مقدمات ایجاد «تولید محتوای مناسب منطبق بر نیازها» را فراهم کردهایم تا روابطعمومیهای ما در استانها و شرکتهای تابعه بتوانند امور سازمان را طبق آن محتوا، پیریزی و اجرا کنند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اهمیت دیجیتال شدن روابط عمومی، گفت: امروز کار روابط عمومی، کاری سهل و ممتنع است. سهل از آن جهت که امروزه تکنیکها و ابزارهای متنوعی برای اطلاعرسانی در اختیار است و ممتنع از این نظر که با برداشته شده محدودیتهای ابزاری، هرکسی به یک رسانه تبدیل شده، که البته این موضوع، کار را پیچیده کرده است و هر فرد به عنوان یک شهروندرسانه برداشت خود را منعکس میکند که ممکن است با واقعیتها فاصله هم داشته باشد.
دکتر افتخاری با تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه مدیران نسبت به واحد روابط عمومی، ادامه داد: نیازمند آموزش مدیران هستیم و باید نگاه و خواستهمان درباره جایگاه روابطعمومی را به استانها ابلاغ کنیم.
وی با بیان اینکه اعتقادی به تقدم بودجه بر حرکت و فعالیتها نداریم، افزود: باید ایدههای جدید و خلاق نیروهای روابط عمومی استانها و شرکتها گردآوری و برای ارتقای جایگاه صندوق بازنشستگی کشوری در نگاه ذینفعان به اشتراک گذاشته شود.
گفتنی است؛ در این وبینار که با حضور مدیران روابط عمومی ادارت کل استانها، هلدینگها و شرکتهای اقتصادی تابعه برگزار شد، مدیران روابط عمومی، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در میان گذاشتند. تقویت ساختار روابط عمومی، نیاز به روزآمد شدن روابط عمومی، نقش فعال در تصمیمگیری و سیاستگذاری، سرمایهگذاری در حوزه دیجیتالسازی روابط عمومی، ارتقای جایگاه روابط عمومی و تقویت دیدگاه مدیران به مقوله روابط عمومی، برخی از موضوعات مورد اشاره مدیران روابطعمومی در این وبینار بود.