English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

انعقاد قرارداد مشارکت در احداث و بهره برداری از سایت لجستیک نوردوز

انعقاد قرارداد مشارکت در احداث و بهره برداری از سایت لجستیک نوردوز
قرارداد مشارکت در احداث و بهره برداری از سایت لجستیک نوردوز فی مابین شرکت سرمایه گذاری و توسعه ارس و انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران منعقد گردید.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، طی نشستی با حضور«مجید کیانی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، «امیدحسین ابیانه نظری» مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «رضا یزدانی» عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه ارس، «محمود خطیب» سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی، «مهدی ادیبی فرد» مشاور عالی مدیرعامل، «محمد ابراهیم نوشیروان‌زاده» سرپرست شرکت انبارهای عمومی جلفا قرارداد مشارکت در احداث و بهره برداری از سایت لجستیک نوردوز فی مابین شرکت سرمایه گذاری و توسعه ارس و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران منعقد گردید.

از مفاد این قرارداد میتوان به فراهم آوردن زمین 7 هکتاری واقع در محدوده نوردوز توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه ارس و انجام کلیه عملیات اجرایی آماده سازی محوطه، احداث ابنیه، نگهداری، نظافت، بهره برداری، تامین و راهبری ابنیه، تاسیسات و تجهیزات اعم از ماشین آلات، سیستم های کنترلی، نظارتی و... از طرف شرکت انبارهای عمومی با برنامه زمانبندی و بودجه ای به شرح قرارداد منعقده اشاره نمود.

در ابتدای این نشست دکتر ابیانه نظری ضمن اظهار امیدواری در خصوص همکاری‌های فیمابین و توسعه مرز نوردوز اظهار داشت: پایانه مرزی نوردوز از آنجایی که تنها مرز مشترک با کشور ارمنستان به‌شمار می‌رود برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است لذا طی این قرارداد با شرکت سرمایه گذاری و توسعه ارس، تلاش ما بر این است که زیر ساخت لازم جهت رفع مسائل و مشکلات موجود در این مرز را برای تاجران و بازرگانان فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران افزود: اقدامات مثبتی در این شرکت از جمله خرید 20 دستگاه جرثقیل جهت توسعه ناوگان حمل و نقل این شرکت صورت گرفته که در عمر بیش از 60 ساله شرکت انبارهای عمومی کم‌سابقه بوده است. امید است که با انعقاد این قرارداد قدم های مثبتی در جهت توسعه این مرز برداشته شود.

در ادامه این نشست مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ضمن اشاره به اهمیت تعاملات ایران با کشورهای همسایه نظیر ارمنستان بیان داشت: مرز زمینی بین ایران و ارمنستان برای دو کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و از آنجایی که شرایط در این کشور قابل توسعه و از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است لذا مرز نوردوز به عنوان گلوگاه این کشور می بایست از شرایط بهتری برخوردار باشد.

ایشان افزود: اقدامات خوبی نظیر جاده سازی و توسعه پایانه در شهر مرزی مغری نیز در حال انجام است، همچنین بیش از ده درصد ترانزیت کل کشور از پایانه نوردوز و جلفا می‌باشد و رویه های صادراتی و ترانزیت در این گمرک نیز صورت می‌پذیرد. 

مجید کیانی در ادامه با تاکید بر توسعه زیرساخت های مناسبت در این مرز ادامه داد: ایجاد تسهیلات و امکانات لازم، موجبات توسعه این مرز را فراهم خواهد کرد لذا امیدواریم با عقد این قرارداد و تسریع در اجرای مفاد آن رفع مشکلات موجود در این مرز را شاهد باشیم و این امر باعث حضور گسترده تجار روسی و ارمنی در کشور و همچنین تقویت تعاملات با کشور گرجستان خواهد شد.


 

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۱۷
تعداد کلیک: ۳,۶۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500