به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «محمد جمشیدی» مدیرعامل و نایب رییس هیئتمدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به همراه «بهبود بهیزادی» قائممقام مدیرعامل، «حسن غلامعلی فلاح» معاون عملیات و امور گمرکی، «محمدتقی بابایی» معاون توسعه مدیریت و سرمایههای انسانی، «محمد اکبری» معاون برنامهریزی و اقتصادی، «علیرضا ربیعنایینی» مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، «رضا محمدی» مدیر بازرسی و حسابرسیداخلی و «سید غلامرضا عبادزاده» مشاور مدیرعامل و مدیر حراست ستاد مرکزی شرکت، امروز (سهشنبه، 4 اردیبهشت ماه 1397) با حضور در محل منطقه ویژه اقتصادی سهلان و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه، ضمن دیدار و گفتوگو با «علیاصغر عباسزاده» مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات استان آذربایجانشرقی، گزارش عملیاتی و همچنین فرآیندهای آمادهسازی قطعات فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی سهلان و تحویل آنها به سرمایهگذاران را استماع کردند.
بر اساس این گزارش، در این دیدار «علیاصغر عباسزاده» مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات استان آذربایجانشرقی با اشاره به اقدامات مثبت در گمرکاتی که شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در استان آذربایجانشرقی مستقر است، از همکاری بسیار مناسب شرکتهای انبارهای عمومی منطقه ویژه اقتصادی سهلان و جلفا قدردانی کرد و گفت: انبارهای عمومی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، هر دو جزو یک خانواده هستند و میبایست برای افزایش بهرهوری در هر دو مجموعه و همچنین ارتقای رضایتمندی صاحبان کالا، تعاملات فیمابین باید روند رو به رشد خود را ادامه دهد.
وی با یادآوری گذشته نهچندان دور گمرک سهلان، ادامه داد: بهتر است که مسئولان گمرک جمهوری اسلامی در استان آذربایجانشرقی به همراه تمامی مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان با همفکری و کمک یکدیگر شرایطی را فراهم آورند تا بتوانند جذب کالا را افزایش دهند تا رونق به این منطقه بازگردد.
سرکار خانم «اورنگی» مدیرکل گمرک سهلان نیز در این دیدار با اشاره به امتیازهای موجود در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، گفت: باید در اسرع وقت تمامی فرآیندهای اداری اخذ مجوز کد گمرکی برای گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان و همچنین اخذ درصدهای تخفیف ارزش افزوده از گمرک جمهوری اسلامی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نهاد ریاستجمهوری طی شود تا هرچه سریعتر کالاهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی در بازار عرضه شوند و سرمایهگذاران حاضر در این منطقه فعالتر شوند.
بنا بر این گزارش، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به همراه هیئت همراه در ادامه این برنامه، از اقدامات عمرانی انجام شده در این مجموعه بازدید به عمل آوردند و با بررسی مشکلات برخی از سرمایهگذاران و برنامهریزی برای برطرف کردن این معضلات، به بررسی سامانه نرمافزاری جدید سیستم عملیات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران (سامانه نرمافزاری مدیریت انبار «سنما») که از مهر ماه سال گذشته به صورت آزمایشی در این شرکت به اجرا درآمده است، پرداختند.
در ابتدای این سفر کاری، «رضا نظری» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی نیز ضمن خیرمقدم به جناب آقای جمشیدی، مدیرعامل و نایب رییس هیئتمدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و هیئت همراه گزارشی از ارتقای بهرهوری رخ داده در این شرکت و خروج این شرکت از ضرردهی و تبدیل آن به سود قابل توجه در سال 1396، گفت: در سال گذشته توانستیم با کمک و همت تمامی کارکنان شرکت، علاوه بر بازاریابی و جذب مشتریان جدید، هزینههای شرکت را نیز 5 درصد کاهش دهیم و از این طریق به سود قابل توجهی به سهامدار محترم پرداخت کردیم.
وی منطقه ویژه اقتصادی سهلان را یک طرح ملی اثرگذار در اقتصاد منطقه و کشور برشمرد و افزود: تاکنون 32 قطعه از اراضی آماده تحویل با کاربریهای صنعتی، تجاری و اقامتی به سرمایهگذاران واگذار شده است و با درایت و کمک اعضای کمیته واگذاری توانستهایم درباره رویههای موجود در منطقه ویژه اقتصادی سهلان شفافسازی کنیم.
بر اساس این گزارش، «محمد جمشیدی» مدیرعامل و نایب رییس هیئتمدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز در نشست صمیمی با مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی سهلان و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان ضمن ابراز خوشنودی برای حضور در این جمع، گفت: باید هرچه سریعتر گزارش جامعی از تمامی موضوعات جاری و عمومی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان تهیه شود تا بتوانیم با کمک و همدلی یکدیگر تمامی مسائل و مشکلات موجود را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در این منطقه، تاکید کرد: حتی با وجود دو مدیریت در این منطقه، باید یک صدای واحد به اربابرجوع عرضه شود تا تشتآرا نتواند موجب دلسردی سرمایهگذاران شود.
مدرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ادامه بر لزوم حاکمیت فضای همدلی، رفاقت و روح همکاری در بین تمامی کارکنان شرکت تصریح کرد و ادامه داد: البته باید در تمامی رویههای جاری و عمومی، به سلسله مراتب اداری احترام بگذاریم تا بتوانیم تمامی اهداف در نظر گرفته شده برای اعتلای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران را محقق کنیم.
محمد جمشیدی همچنین درباره سامانه نرمافزاری جدید سیستم عملیات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران (سامانه نرمافزاری مدیریت انبار «سنما») که از حدود شش ماه گذشته در شرکت سهلان به صورت پایلوت آغاز به کار کرده و از امروز پس از بهینهسازی و رفع عیوب به صورت رسمی به بهرهبرداری رسید، گفت: این سامانه برای آتیه شرکت انبارهای عمومی ایران بسیار حایز اهمیت است و باید به شدت به آن توجه ویژه کرد و سعی در بهبود آن داشت.
نایب رییس هیئتمدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با ذکر خاطرهای از 13 سال پیش، افزود: در آن زمان به همراه جمعی از مدیران ارشد سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی در خدمت مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) بودیم و در زمانی که به هیچ عنوان زمزمه فضای مجازی و شبکههای پیامرسان مبتنی بر اینترنت مطرح نبودند، ایشان در آن زمان بر اهمیت فضای مجازی تاکید داشتند و بیان کردند که مدیریت فضای مجازی در زمره یکی از مهمترین امور قرار دارد. از این مثال استفاده میکنم و میگویم که سامانه نرمافزاری سیستم عملیات برای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به مثابه همان فضای مجازی مطرح شده در نشست 13 سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری است و باید به آن توجه ویژه داشت؛ چراکه حیات اقتصادی شرکت در آینده در گرو این سامانه است.
گفتنی است؛ مراحل بهینهسازی و تکمیل سامانه نرمافزاری «سنما» در مدت زمان شش ماه اجرای آزمایشی در شرکت انبارهای عمومی سهلان به مرور انجام شد و بر اساس گزارش معاون برنامهریزی و اقتصادی ستاد مرکزی، این سامانه که تبادل دادهها با گمرکات کشور و سایر نهادهای مرتبط دولتی، یکپارچه بودن آن در سطح کل شرکتها و شعب سراسر کشور و متمرکز بودن سرورها در ستاد مرکزی شرکت از جمله قابلیتهای آن بهشمار میرود، هماکنون بدون هیچگونه ایراد و قطعی به صورت نهایی در حال بهرهبرداری است.
در این سامانه تمامی اسناد خروجی برای مشتریان، اعم از قبض انبار، صورتحساب، بیجک و ... در فرمتهای جدید و به صورت الکترونیکی به چاپ میرسد که با توجه به ویژگیهای امنیتی در نظر گرفته شده، غیرقابل جعل بهشمار میروند. همچنین این سامانه به صورت اتوماتیک به سیستم مالی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران متصل است و صدور اسناد حسابداری بدون دخالت انسان و صرفاً با تایید سند موقت انجام میشود و همچنین این سامانه، تعرفههای انبارداری را به صورت خودکار و بر اساس نوع اظهار، به انواع کالاهای وارده به محدوده گمرکی تخصیص میدهد.